Sa oled siin

Keskkonnaameti e-teenused

Keskkonnaametil on infosüsteemid erineva keskkonnaalase teabe haldamiseks.

Infosüsteemide eesmärk on koondada erinevat keskkonnainfot ning võimaldada, lisaks taotlustele ja aruandlusele, esitada keskkonnatasu deklaratsioone.

Loe lähemalt, miks ja kuidas kasutada e-teenuseid ning millised on nõuded elektroonselt esitatavale dokumendile.

Klienditugi

E-teenuste kasutamisel on abiks:

  • Keskkonnaameti klienditugi 662 5999                     
    (E-N kell 9-16, R kell 9-14.30)

  • E-posti aadress klienditugi@keskkonnaamet.ee

Infosüsteem KOTKAS

KOTKAS ehk keskkonnaotsuste terviklik autonoomne süsteem on infosüsteem, mille eesmärgiks on lihtsustada keskkonnalubade, keskkonnakomplekslubade ja kiirgustegevuslubade taotlemist ja menetlemist, loaga seotud seire-, aruandlus- ja muude kohustuste täitmist ning kogutud andmete säilitamist, kasutamist ja kättesaadavust.

Süsteemi sisse logimata on võimalik KOTKAS kliendivaadet kasutada järgmisteks tegevusteks: keskkonnalubade, loa taotluste ja menetlustega tutvumiseks, aastaaruannete ja dokumendiregistri vaatamiseks ning registriandmetega tutvumiseks.

Sisse logituna saab süsteemis koostada ja esitada erinevate keskkonnalubade taotlusi, osaleda loa menetlusprotsessis, deklareerida keskkonnatasu, esitada aastaaruandeid ja muid loast tulenevate kohustuste andmeid.


Miks eelistada KOTKAS infosüsteemi?

  • Infosüsteemi kasutamine on mugav ja kasutajasõbralik.
  • Keskkonnaluba saab taotleda paberivabalt - asjaajamine on lihtsam ja kiirem.
  • Automaatne kontroll andmete sisestamisel - väheneb vigade hulk ja paraneb taotluste kvaliteet.
  • Juba korra esitatud taotlust saab kasutada uue taotluse koostamisel.
  • Eeltäidetud keskkonnaaruandlus - kõik registritest (saasteallikad, veehaarded, käitluskohad, paisud, aadressid) andmed on juba süsteemi poolt ette antud.
  • Infosüsteem saadab automaatsed meeldetuletused kohustuste kohta, seega on parem neid meeles pidada.


Kuidas saab kasutada infosüsteemi KOTKAS?

  • Infosüsteemi kasutamiseks peab kasutaja end esmalt ID-kaardi või Mobiil-ID abil autentima. Selleks vajutab kasutaja lehe päises nuppu “Sisene iseteenindusse” ning valib autentimismeetodi. 
  • Süsteemi sisenemisel näeb kasutaja nimekirja isikutest, keda tal on õigus esindada KOTKAS infosüsteemis. Isiku nime peal klikkides valib kasutaja rolli, kellena ta infosüsteemi kasutama hakkab.
  • Kui isik kasutab esmakordselt KOTKAS infosüsteemi, siis suunatakse ta enne süsteemi kasutamist kasutuslepingu sõlmimisse. Lepingu sõlmimiseks vajutab kasutaja nuppu „Alustan lepingu sõlmimist“, mis suunab kasutaja digitaalse allkirjastamise protsessi.
  • Kui isik soovib volitada teist isikut toimetama infosüsteemis, tuleb koostada vastav volitus. Selleks klõpsata TÖÖLAUD > Volitused või ka Halda volitusi > Lisa uus volitus.

Vaata ka infosüsteemi KOTKAS tutvustavat videot ja juhendeid infosüsteemi kasutamiseks.

LIIGU EDASI INFOSÜSTEEMI KOTKAS

Keskkonnaameti e-teenuste portaal

Seoses e-teenuse kaudu pakutavate teenuste kolimisega uutesse keskkondadesse (eelkõige KOTKAS infosüsteemi) ei viida e-teenuste portaali sisse uuendusi. Keskkonda saab sisse logida ainult ID-kaardiga.

Keskkonnaameti e-teenuste portaali kaudu saab kasutada järgmiseid teenused:

 

  • esitada 2020. aastale eelneva aruandlusperioodi maavara kaevandamisega seotud ja 2019. aastale eelneva vee- ja välisõhu valdkonna parandusdeklaratsioone;
  • esitada puurkaevude ja puuraukude andmeid elektroonilisel teel (teenuse kasutamiseks on vajalik omada hüdrogeoloogiliste tööde litsentsi);
  • taotleda elektrooniliselt fluoritud kasvuhoonegaasidega tegutseva isiku käitlemisluba;
  • registreerida fluoritud kasvuhoonegaase ning osoonikihti kahandavaid aineid sisaldavaid seadmeid ning nendega seotud käitlustoiminguid.

LIIGU EDASI E-TEENUSTE PORTAALI 

Metsaregister ehk metsaportaal

Metsaregistris kogutakse ja säilitatakse andmeid metsa paiknemise, pindala, tagavara, kasutamise ja seisundi kohta.

Metsaregistri kaudu saab:

  • avalik kasutaja kasutada metsaportaali (metsaregistri avalik veebirakendus) avalikke teenuseid portaali sisse logimata;

  • autenditud kasutaja (metsaomanik või tema esindaja, metsakorraldusfirma esindaja, Erametsakeskuse esindaja) kasutada metsaportaali teenuseid vastavalt talle antud rollile ning esitada e-metsateatist.

    Teatise esitamiseks on loodud abistav juhend (PDF). Loe lähemalt ka metsanduse rubriigist.

LIIGU EDASI METSAREGISTRISSE

 

Nõuded elektrooniliselt esitatavale dokumendile

Infosüsteemi kasutuslepingu sõlmimisel ja volituste andmisel tuleb esitada dokumendid digiallkirjastatult kasutades tarkvara Digidoc Client.

Infosüsteemide kaudu Keskkonnaametile esitatavad dokumendid võivad olla ka Open Document (näiteks odt- , ods- faili tüübid), Microsoft Office (näiteks docx-, xls- faili tüübid) või Portable Document (pdf) formaadis.

Keskkonnaametile esitatud andmete struktureerimis- ja paigaldusviis dokumendis peab olema Keskkonnaametile infotehnoloogiliselt vastuvõetav, avatav ja töödeldav, vastasel juhul loetakse failis sisalduv teave esitamata jäetuks.

 

Kuidas osaleda
riigi valitsemises?

Sinu arvamus on meile väga oluline!
Kasuta ära oma võimalusi rääkida kaasa riigi asjades!

Eelnõude infosüsteem

Sul on võimalik jälgida, millised eelnõud on praegu töös ning soovi korral saad ka oma kommentaari esitada või osaleda avalikel konsultatsioonidel.

Osalusveeb

 

Osalusveebis osale.ee saad esitada valitsusele ideid ja ettepanekuid ning koguda allkirju oma idee toetuseks. Iga esitatud idee saab ka valitsuse poolse vastuse.